موسسه اینتربرند در تازه ترین گزارش خود 100 برند با ارزش جهان در سال 2011 میلادی را معرفی كرده است.

براساس گزارش موسسه اینتربرند، كوكاكولا با ارزش برند 71 میلیارد و 861 میلیون دلار برای دوازدهمین سال پیاپی در صدر ارزشمندترین برندهای جهان قرار گرفت. ارزش برند امسال این شركت دو درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

در رده دوم IBM با ارزش برند 69 میلیارد و 905 میلیون دلاری قرار گرفت كه ارزش برند این شركت نیز رشد 8 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.
رده سوم نیز به مایكروسافت با ارزش 59 میلیارد و 87 میلیون دلار اختصاص یافته كه ارزش برند این شركت سه درصد افت را نسبت به سال قبل نشان می دهد.
اما در میان 100 برند برتر جهان بیشترین افزایش ارزش مربوط به برند اپل بوده است. این برند در رده هشتم قرار گرفته و ارزش آن 33 میلیارد و 492 میلیون دلار است كه 58 درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می دهد. ارزش برند آمازون نیز با رشد 32 درصدی بالغ بر 12 میلیارد و 758 میلیون دلار شده است.
همچنین ارزش برند گوگل با رشد 27 درصدی به 55 میلیارد و 317 میلیون دلار رسید. رده های چهارم تا دهم رده بندی اینتربرند نیز به برندهای گوگل، جنرال الكتریك، مك دونالد، اینتل، اپل، دیزنی و اچ .پی اختصاص یافت.
در میان خودروسازان برند تویوتا با ارزش 27 میلیارد و 764 میلیون دلار در رتبه 11 قرار گرفته است. ارزش برند این شركت شش درصد افزایش یافته است.
برند خودروسازان به ترتیب رده: تویوتا 11، مرسدس بنز 12، بی.ام.و 15، هوندا 19، فورد 50، فولكس واگن 47، آئودی 59، هیوندای 61، پورشه 72، نیسان 90 و فراری 99 معرفی شد.
از دیگر شركتهای تولیدی و صنعتی مطرح در این فهرست می توان به نوكیا 14، سامسونگ 17، ژیلت 16، پپسی 22، سونی 35، دل 43، آدیداس 60، یاهو 76 و هارلی دیویدسون 100 اشاره كرد.
پایین ترین ارزش برند در این فهرست 100 تایی با سه میلیارد و 512 میلیون دلار متعلق به شركت آمریكایی هارلی دیویدسون است. در این فهرست شركت هایی از كشورهای آمریكا، فنلاند، ژاپن، آلمان، فرانسه، كره جنوبی، سوئد، سوئیس، كانادا، هلند، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا، تایوان و مكزیك حضور دارند.





























در همین وبلاگ بخوانید: