ناقوس مرگ CD به صدا درآمد!
... گزارشی را با عنوان «كريسمس 2008: آخرين سال فروش CD» منتشر و حقايق، آمار و توصيههايی را در مورد تغيير جهت به سوی توزيع...
موسسه پژوهش فنآوری و مشاوره گارتنر در گزارشی به اين نتيجه رسيد كه صنعت موسيقی بايد CD را بهعنوان يك فورمت مورد تقاضا كنار گذاشته و بيشتر به توزيع ديجيتالی روی آورد.
بنابراین گزارش اين موسسه تحليلی گزارشی را با عنوان «كريسمس 2008: آخرين سال فروش CD» منتشر و حقايق، آمار و توصيههايی را در مورد تغيير جهت به سوی توزيع موسيقی ديجيتالی منتشر كرد.
طبق گزارش گارتنر فروش CD در بازارهای جهان به سرعت در حال كاهش است و بعيد به نظر میرسد بازگشتی داشته باشد به طوری كه درصد درآمد رسانههای فيزيكی مانند CD و DVD-A در آمريكا از 91 درصد در سال 2005 به 77 درصد در سال گذشته كاهش يافت.
اين مساله با ضريب نفوذ پهنای باند بيشترملی و دسترسپذيری بيشتر از طريق دستگاههای قابل حملی مانند تلفن ها همراه شد از اين رو بايد تفكر «نخست ديجيتال» بهكار گرفته شود.
به اعتقاد تحليلگران شركتهای موسيقی میتوانند تنها با فروش CDهای درخواستی و انتشار آهنگها و آلبومها به صورت آنلاين و سرمايهگذاری برروی رونق شبكههای اجتماعی هزينهها را كاهش دهند.
گارتنرهمچنين به شركتهای موسيقی توصيه كرده مجوزهای جامع و انعطافپذيری را برای بهينهسازی خدمات آنلاين طرح كنند.
امتیاز : |
|
نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5 |
|
نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 57
تاریخ : یکشنبه 04 خرداد 1393 زمان : 14:19 |
نویسنده :
m12 |
نظرات (0)